Värmland tar över världen

Jag säger som Douglas Adams i hans bok "Liftarens guide till galaxen": sannolikheten att möta en person från Sunne på den toscanska landsbygden är ungefär lika stor som att en kula skulle lossna från ett kullager på en Boeing 747 och landa på en majonäsmacka. Eller ja - det där med Sunningar i Toscana var självfallet inte något som fanns med i boken, men du förstår nog vad jag menar... Anledningen till denna jämförelse är givetvis att det är just det som hänt. Hittills har jag varit omgiven av exempelvis holländare, schweizare, engelsmän, italienare (såklart!), japaner och tyskar medan skandinaverna har lyst med sin frånvaro. Det gick till och med så långt att jag planerade att ta en snabbkurs (och då menar jag SNABB kurs) i italienska eller tyska för att säkra kommunikationsvägarna. Då, helt plötsligt, dök en svensk familj upp sent igår kväll och när jag började småprata med dem visade det sig (tro det eller ej) att frun i familjen var född och uppväxt i just Sunne. Märkligt det där... Vet inte ens om jag har någon lust att börja rota i gemensamma kontakter. :-) De brukar alltid säga att "vart man än sig i världen vänder möter man en ekshäring" men sunningar är bannemig sällsynta world wide! Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Det enda jag vet med all säkerhet är att nu njutit färdigt av min siesta (italiensk översättning saknas) och ska nu ut på ännu en ridtur!

Kommentarer
Postat av: morsan

Det bästa när man möter människor då de och man själv inte är i sin normala, trygga miljö är att det ger perspektiv på det invanda och det man tar för givet vanligtvis... Finns mening i allt; fånga de bra energierna som följer med det oväntade...

2012-07-24 @ 21:47:14
Postat av: morsan

2012-07-24 @ 21:49:30
Postat av: Linda

Kanske sunningarna kan italienska så du kan utöka din parlör.

2012-07-24 @ 22:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback