Skogsmullesöndag

Dagen igår var den mysigaste på mycket länge! Jag har varit lite depp i ett par veckor nu på grund av diverse oönskade företeelser och vid sådana tillfällen kan det ibland vara svårt att ta till sig positiv input. Jag har inte vetat hur jag ska bete mig och vad jag ska göra för att få energi och försöka må bättre. Bitterheten har helt enkelt tagit överhand – något som den sällan brukar få chans att göra så starkt.

Helgen, och speciellt gårdagen, har därför varit välbehövd! Igår var vi ute i skogen i flera timmar. Åkte fyrhjuling, njöt av den friska höstdoften och plockade mängder med kantareller och trattkantareller. Skogen ger energi – det är bara så!

Dock var rensningen av svampen (som tog typ två och en halv timmar) inte riktigt lika roligt, även fast det också fick sin charm till tonerna av kvällens valvaka i TV4.

Som vi alla vet hade ju valet en olycklig utgång – men just igår brydde jag mig inte om att ta det till mig särskilt mycket utan red istället på vågen av den mysigaste dagen på länge!

//Ninni


Jag vill bara meddela att den rostade mackan med smörstekta kantareller var fantastisk!


Kommentarer
Postat av: morsan

Fasen Ninni! Det var väl ätbara svampar va??? Inge ont i magen va???

2010-09-20 @ 13:08:30
Postat av: mig

Lite ont i magen kanske :-)

2010-09-20 @ 13:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback