Sista raksträckan innan välbehövd vila

Hösten är på väg nu… Det känns bokstavligt talat i luften. Detta i kombination med en – åter igen – påbörjad skolgång, megaförkylning, nya höstkläder och ett lugn som infunnit sig hos mig och människor generellt. Jag måste säga att jag gillar det! Jag gillar lugnet, de återfunna rutinerna efter sommaren och att få bearbeta den gångna tidens alla intryck i stillhet.

Jag är en av de människorna som alltid längtar efter värmen och solen när man börjar prata väder med vem-som-helst. Jag har alltid varit lite melankolisk och ångestfylld när hösten kommer och sedan burit denna känsla med mig i ett halvår tills knopparna brister på nytt. På senare år har jag dock märkt att dessa känslor tonat bort en del. De kommer fortfarande tillslut, men inte lika starkt och länge som tidigare. Jag har märkt att jag faktiskt börjar gilla höstluften och mörkret – en känsla som faktiskt är fantastisk! Jag menar; så mycket mer man kan få ut av sin tid om man orkar med sig själv och sitt liv även under de mörka perioderna.

Jag tror att mitt lilla Hjärta faktiskt har en del i detta. Alla de gånger han påminner mig om mysiga höstkvällar med tända ljus, stillhet och enbart varandras närvaro. Alla gånger han påminner mig om filtar, goa filmer, tid att inte göra någonting, tid till eftertanke… Tack Johan! Välkommen hösten!

I helgen ska vi så tacka av sommaren i och tillsammans med båten. Tanken är att vi ska starta redan ikväll med att lägga oss i en Djurgårdshamn för att sedan gå till Gröna Lund och titta på The Baseballs som spelar där. Jag har, ända sedan jag hörde dem första gången, velat se detta tyska mainstreaminspirerade bluegrassband och nu äntligen ska det bli av!
                               
                                     www.thebaseballs.com


På lördagen åker vi först på en tripp till Ljusterö och äter lunch för att sedan åka till någon form av klubbholme och avnjuta en kräftskiva. Det är sista turen med Dinon för i sommar och det ska bli sååå skoj!

För tillfället tuggar jag
därför Zyx halstabletter, dricker te och går i mjukiskläder för att ha en sportlig chans att vara kry nog så vi inte missar kvällens händelser.

Frida skickade för övrigt kompletterande pix (från dagen då hon och Emma var med oss ut i båten) som hon sa var tvungen att komma upp på bloggen. Jag vet inte om bilderna behöver någon vidare förklaring – mer än att Johan blev trött på oss och somnade därför i ruffen i ett antal timmar. Fruntimmer skaaaa inte ha körkort på båtar och rosévin!!!! Håll till godo!

//Ninni








Kommentarer
Postat av: jullan :)

jag har ju inte kommit i dom åren än så jag kan börja gilla hösten på riktigt, men jag håller med om att den faktiskt kan vara mysig och fin med alla färger. Dessutom kan det bli toppenbilder på hösten ;)

Jag vill också se the baseballs :P dom är så bra men ska jag va ärlig mot mig själv riktigt snygga också :) ^^

2010-09-04 @ 08:38:29
Postat av: Linda

Hösten Éeeee härlig. O när du tröttnar på att tända ljus för Johan så kan du komma hem till mig och sprida lite ljus.

2010-09-06 @ 13:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback