Musikhjälpen 2010

WOHO! Årets programledare för Musikhjälpen i P3 är nu avslöjade och det kommer sannolikt att bli en kanonvecka med det uppmärksammade insamlingsprogrammet även i år! Jason är ju en veteran från förra inlåsningen och har visat sig vara en otroligt varm och hjärtlig människa. Nour är en intelligent och storsinnad ifrågasättare och, av mig, en omtyckt glädjespridare.  Sen har vi ju allas vår Martina från Morgonpasset i P3 – en programledare av rang!

                   
                    Programledarna för Musikhjälpen 2010 (bild lånad av musikhjälpen.se) - 
                    Jason "Timbuktu" Diakté, Nour El-Refai och Martina Thun.


Jag kommer väl ihåg förra året då jag och Johan hade en hel veckas adventsmys och pyssel med tonerna och rösterna från Musikhjälpen i bakgrunden. Kombinationen av julens hjälpsamma och öppenhjärtliga sinnelag i åtanke tillsammans med alla generösa människor som ringde in till programmet, fich det mig att känna mig otroligt varm och glad.

I år kommer fokuset att vara trafficking, vilket även de insamlade pengarna kommer att gå till. Asså, jag menar att bekämpa trafficking. Inte till trafficking. Äsch, ni fattar…

Lyssna på Musikhjälpen i P3
den 13-19 december, önska en låt och skänk en slant till offer för trafficking.

//Ninni


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback