♫ Fortsätt simma, fortsätt simma... ♪

Jag sitter i skolan och väntar på information om CSN-regler från kansliet. Väntetiden skulle kunna upptas av plugg men jag väljer istället att passa på att ta upp bloggandet igen som en stunds flykt… Även om tiden jag lägger ner på studier har minskat sedan de sista tentorna för två veckor sedan, känner jag mig fortfarande otroligt trött på pluggande, grupparbeten, komplexa beräkningar och massiv amerikansk kurslitteratur (där författarna får betalt för antal ord istället för kvalitativ text). Inte nog med att CSN’s kravbrev hänger mig i hasorna så känner jag verkligen att skolans krav sluter sig allt hårdare kring mig som ett resultat av det som kallas Master of Science och som är de sista åren av civilingenjörsutbildningen. Jag är trött på att prestationer som inte berör någon annan än mig själv och jag ser verkligen fram emot att istället få gå ut i världen och göra nytta med mina kunskaper.

För att citera Mamma (som i sin tur citerar den förvirrade kirurgfisken Doris i Hitta Nemo) så är det bara att fortsätta simma som gäller. Håll huvudet ovanför vattenytan och
                                                     ♫ ♪ Fortsätt simma, fortsätt simma ♪ ♫…

I sådana här perioder
uppskattar man verkligen det liv och den trygghet man annars har och som därigenom ger möjlighet till återhämtning och ventilation av positiv energi. Återhämtningsperioder som man kan leva på länge och som man kan tänka tillbaka på under skolans tunga dagar. Jag har haft en helmysig helg och lugn helg – med städ, Alla Helgona-besök vid graven och besök av Linda på lördagen följt av en långpromenad, bilstädning och omplantering av blommor på Johans jobb på söndagen.

Livet är bra härligt när man får uppleva det i all sin enkelhet!

//Ninni


En nytvättad råtta med vinterpupper och rattmuff (e.g råttmuff...)


Ingången till Hjärtats butik har fått en höst- och vinterlook.


Är det någon som vet vad buskhelvetet heter så vill jag och Linda gärna ha reda på det!


Kommentarer
Postat av: morsan

De kalas för rumsen, dvs rums-en (en för rummet, alltså) och så kallas jag besserwisser =)

2010-11-09 @ 08:22:25
Postat av: qsin

Grön-bösk-som-är-som-en-ostiscksig-en-med-ljungrötter. Så heter den faktiskt faster! :)Krångla till det med konstiga namn...det är inget för mig de! :)

2010-11-10 @ 20:06:39
Postat av: mig

HAHA! Jag kör på Qsins namn. Men den kanske är rumrsren också mamma, det vet man aldrig =)

2010-11-11 @ 07:49:32
URL: http://ninnifrykman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback