Oväntad luftattack

Lilla jag är en trött flicka idag. Min ena chef på Ragn-Sells ringde mig igår och påstod att jag skulle komma ur min jullovsdvala och jobba lite. Jag blev glad. Faktiskt! Det kan vara nyttigt att skaka av sig snön lite sakta och komma igång innan skolan. Jag kan behöva det. Att dessutom få träffa kollegor, göra nytta och tjäna pengar höjer mig nått grymt när jag gått på tomgång i närmare en månads tid. Tack Gunnar!

Jag hävdar dock att det är en helt naturlig reaktion att nästan somna vid ratten påvägen hem - inte minst när man tidigare sovit närmare nio timmar per natt och dessutom vaknat med denna valör på wake up-lighten. Ninni är trött. Medtrafikanterna är upprörda. Dagens arbetspass kom som en oväntad luftattack (eller nått annat som man blir riktigt trött av).

Märk även den snygga hårfärgen som jag tvingat min kära sambo att massera in i mitt för övrigt nyklippta hår. Den hör märkligt nog ihop med tidigare nämnda hårfärgskartong som Lina vid det här laget har smaskat sig mätt på. Det begreppet som stavas gröna fingrar måste jag nog transformera till ett som passar frisörer – blonda fingrar kanske? I alla fall så är det denna dolda talang som mitt lilla Hjärta bär på. Blev riktigt nöjd! Frida – släng dig i väggen och bana väg för den nya topstylisten.

Godnatt!
//Ninni



Kommentarer
Postat av: Kollega

Natti natti lilla skatti



Om man bortser från ringarna under ögonen så gnistrar du som guld.

2010-01-14 @ 21:39:31
Postat av: Broschan

Syster, du är en glödlampa, om så en trögstartad sådan. Du vet, denna period går över bara ens mentala dynamo får lite momentum. Snart skiner du som en galax igen;)



Inte konstigt att dina medtrafikanter är uppprörda: Din bländande personlighet är en trafikfara;D



Puss

2010-01-17 @ 00:28:09
Postat av: frida

slyna!

2010-01-23 @ 15:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback