Min egen lilla svamp

Mitt hjärta har namnsdag idag. Jag brukar vara dålig på att komma ihåg sådant och just därför har jag verkligen laddat inför den här namnsdagen! Ett försök att träna mig själv på att bli den där duktiga flickan som kommer ihåg att gratulera och helst även skicka ett egenhändigt designat gratulationskort… Hmm, eller inte… Kanske mer ett helt enkelt försök att nöta lite på mitt ego och för en gång skull komma ihåg någon annans namnsdag än bara min egen.

Dessutom är det kanon när det finns något att fira en helt vanlig torsdag i slutet av det mörka januari. En helt vanlig torsdag förutom att den lilla charmiga detaljen att ett välkänt namn står i almanackan och att vi därför tillåts dricka ett extra glas vitt tillsammans med de nyskalade namnsdagsräkorna och de nytända namnsdagsljusen.

Helt plötsligt förstår jag
varför namnsdagar har vart så viktigt i vår familj. Varför alla vi syskon har så ofantligt många namn som strategiskt finns spridda över årets dagar.

För all del
– grattis till dig också Kungen! Hoppas du också får en räka och Marques de Monistrol Cava. Riktigt gott faktiskt!

//Ninni



En varsin reeekmacka och ett glas vitt. Najs!


Kommentarer
Postat av: morsan

Vad redigt av dej! Och jag som glömde fira min "Karl" fast jag markerat i flera almanackor och dessutom var han hemma igår!! Får gottgöra i kväll=)

2010-01-29 @ 09:04:39
Postat av: Linda

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/matematiker-kommer-fore-verkligheten-1.1032329



Hur kan man inte tänka på dig när man läser detta :)

2010-01-29 @ 22:13:38
Postat av: mig

Morsan: Blev det nån gottgörelse? En smoothie och ett glas exklusiv buljong kanske? hånflin



Linda: Jag är före min tid =)

2010-01-30 @ 12:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback