I Vår Vackra Vita Vintervärld



Det är ingen tvekan om att vi lyckats pricka in vinterhalvårets hittills vackraste dag som en ledig dag ute på Ljusterö. Solens strålar värmer trots den låga banan strax över trädtopparna. Isen har åtminstone lagt sig ut till Flågsundet och förmodligen även ännu längre ut i de större farlederna.

Bertil och jag testade isen eftersom Johans amatör-skoter-meckar-kunskaper förmodligen skulle räcka för att få igång fanskapet och ta sig ut i den numera stilla och snöbelagda skärgården. Resultatet var ca 12 cm – en hyfsad tjocklek som dock blev reducerad till ca 4 cm när Johan frågade. Detta eftersom han annars förmodligen skulle få hybris och köra långt ut på fjärden där skotern skulle stanna och gå genom isen.  Scenariot var förfärligt så vi valde att skydda vår älskade pôjk genom en vit lögn – 4 cm fick det bli.

Nu ska jag passa på att njuta lite till… Återkommer med den potentiella skoterfärden.

//Ninni


Utsikten från altanen i panoramavy.


Lilla hjärtat mekar skoter.


Berra testar isen. Curlingförälder eller vad kallar man det? =)


Vassen ut mot Kaninholmen och Flågsundet.


Den lilla ekan som gåtti ide.



 


Kommentarer
Postat av: Tove

Fy fan va kallt det ser ut!!

..men mysigt;) Saknar dej också. Öronljus, aldrig provat, men har hört ryktas om att det kan få hjärnsubstansen att smälta... inte för att det kan göra nån större verkan på oss!

Jättefina bilder föressten!

2010-01-09 @ 18:13:50
URL: http://tovesegen.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken fantastiskt dag! Vad ska man med en skoter till. Den för bara massa oljud. Jag är en sån - glädedödare tror jag minnsan det kallas, som står och gnyr "måste de köra så fort, det ser farligt ut". Miljön är bara så "WOW" "suck" "Ahhhh" - eller så kan man säga att den talar för sig själv.



Öronljus låter allt mer motbjudande. Jag har kollat recept på fotbad. Det låter ofarligt.. eller?

2010-01-09 @ 20:25:29
Postat av: mig

Det var inte såå kallt faktiskt. Solen värmde en del och mitt på dagen kanske det bara var 5 minus.



Öronljus har ju blivit en grej nu så det måste vi få tag på! Du får skylla dig själv Linda att du förde det på tal =)

2010-01-13 @ 10:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback