Hemmafrun och hennes befjädrade vänner

Det är verkligen ingenting annat än en klassisk hemmadag idag. Strosar runt lite lagom. Städar lite, lyssnar på musik och bakar. Har slagit på stort och gjort en morotskaka och nu även en matbrödsdeg som för tillfället står på jäsning under en trasig gammal kökshandduk. Vi får se vad det blir av det - bakar jag så kan det bli ok eller inte alls.

Som sällskap
har jag värdparet Rambo och Lina som har låtit mig vara hemma med dem hela dagen. Lina har i och för sig som vanligt haft fullt upp att inspektera värden utanför med alla dess spännande detaljer. Hennes nya kompis för dagen var en kartong för hårfärg som både såg rolig ut med sin glänsande guldtext, som var rolig eftersom hon kunde krypa in i den och som dessutom smakade gott. Smakar gott gör i och för sig allt i pappersväg – från reklam och räkningar till kartonger. Varken Johan eller jag har kunnat betala en enda räkning på länge nu eftersom fåglarna äter upp dem innan vi fått dem ur kuvertet.

Hursomhelst
– värre var när den förbaskade kartongen tippade över kanten på köksbänken med Lina halvt inuti. Min lilla kompis flaxade för allt hon var värd och med Rambo hack i häl tog hon sig ut och hamnade några hundradels sekunder senare på en gardinstång. Förvånad, besviken och kanske även lite hämndlysten på kartongen satt hon där länge utan att röra en fjäder med Rambo tätt intill. Han satt som vanligt och nynnade på någon obestämbar melodi och var allmänt nöjd med att Lina vill sitta bredvid och lyssna för en gångs skull. Han är så korkad.

Jag kan inte hjälpa det!
Jag tycker så otroligt mycket om våra (Johans) små fåglar. Med jämna mellanrum är det nära att jag nackar Lina när hon börjar tjuta som värst men för det mesta är vi bästa kompisar allihop och har riktigt, riktigt roligt! Djur har på något konstigt vis en lugnande effekt och jag kan inte ens minnas hur det var innan våra två bäbisar stormade vårt hem.

Nu ska jag kolla brödet.
Önska mig lycka till!

//Ninni


Morotskakan - som åtminstone den blev saftig och fluffig. Ninni säger omnomnom...


En annan favoritleksak är hemmets enda plastblomma vars långa, smala blad blir kortare och kortare ju mer pippifåglarna tuggar på den. Rambo säger omnomnom...


Lunchdags! Lina säger omnomnom....


Var tvungen att köpa tulpaner igår! Tvungen... Man blir så glad av dem! Snart är det vår mamma!


Kommentarer
Postat av: Linda

omnomnom.... spara lite morotskaka till mig. Eller så får du baka en till.



Staaaackars Rambo - han har det inte lätt. Mamma och pappa gifte bort honom till den mest självupptagna kvinnan i Stockholm.

2010-01-14 @ 11:28:19
Postat av: Qsin

och har ar det hogsommar! :) Ja kommer hem te varen...vi es da! :)

2010-01-15 @ 10:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback