En stolt spegel

Efter ett par veckors kanonhärlig Värmlandssemster är jag hemma igen i storstan. Bloggandet ligger av naturliga anledningar på is när man umgås med familj och vänner. Det är inte det att jag inte har tid och inte heller det att jag inte har något att skriva om. Det är bara det att världen utanför stängs av helt märkligt och naturligt under denna period.

Långt borta från bloggar, facebook, skrikande mobiltelefoner och liknande vardagsbrus (som man annars finner något konstigt nöje i) hittar man en plats i de värmländska skogarna där allt sådant är överflödigt.  En liten vrå i ett av världens alla hörn där man inte vill annat än att bara finnas till. Ett par veckor med sin underbara familj är allt jag kan önska emellanåt. Att störa denna enorma känsla av lugn genom digital kommunikation med en helt annan del av mig själv och min omgivning hör helt enkelt inte dit.

Det kan tyckas vara märkligt - de val jag har gjort och som fört mig fyrtio mil från lugnet och tryggheten hos min familj i Sunne. Ibland kan åtminstone jag ifrågasätta de valen – inte minst efter ett par veckor i denna till synes idylliska miljö.

Jag sitter och funderar.
Funderar över hur jag skulle kunna förklara dessa val och dess slutgiltiga innebörd för mig själv och min omgivning. Längre än dessa funderingar kommer jag dock inte eftersom det förmodligen är för komplexa för att förklaras. När jag kommer hem vet jag åtminstone att det egentligen inte spelar någon roll var jag befinner mig för känslan är alltid densamma när man återförenas.

Att beskriva de upplevelser som kan förklaras med jul, nyår och mellandagar skulle nog både vara överflödigt och ta allt för mycket tid. Inga bilder har jag heller men eftersom min lilla Linda – som kom med tåget upp till Värmland i mellandagarna – var en flitig fotograf finns det åtminstone några godbitar att hämta på hennes blogg.

Bilderna nedan är från mitt och lilla hjärtats långpromenad idag. Var tvungna att testa nya kameran och njuta av det klara och kalla vintervädret. Jag trivs bra med mitt liv och dess kontraster. Jag trivs bra i Stockholm och speglingen av Sunne som jag och mitt hem här i storstan bär med oss. Jag är stolt över att vara en annan del av Stockholm.

//Ninni







 


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är viktigt att få komma hem och få en påminnelse om sina sina rötter och fylla på sin energi. Du har gjort Stockholm en tjänst när du flyttade hit. Här har du en utmaning som heter duga. Tror inte jag riktigt smält alla intryck själv ännu. Jag kände mig fullkomligt trygg i Karlstad på IKEA och när vi var ute och red. Kände mig lite omtumlad bland alla trevliga kramgoa människor. Är lite ovan helt enkelt att folk låter uppriktigt intresserade. Med andra ord - resan till Sunne kom i rättan tid.

2010-01-06 @ 10:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback