Teknikens under

Det är helt jävla otroligt! Antingen har tekniken gått för långt eller så är man alldeles för otränad när man märker att TV-spel har gett träningsvärk.

Johan fick i födelsedagspresent ett boxningsspel till Wii. Ett spel som vi tidigare inte kommit oss för att testa. Men nu, efter två dagars fighting mot karaktärer som benämns som Glass Joe, Disco Kid och Von Kaiser är vi i full gång och mer laddade än vad vi någonsin kunnat ana. Motståndare efter motståndare får stryk och tillslut har vi stannat vid det vidunderliga matvraket King Hippo som varken Johan och jag kunnat slå trots att vi arbetat oss svettiga och utmattade framför TV-skärmen. Dock är det inte enbart King Hippos styrka och list som satt stopp för oss. En annan faktor är nämligen en fruktansvärd träningsvärk som letat sig in under skuldror, axlar och biceps.

Det är pinsamt. Det är frustrerande. Det är även en helt fascinerande fenomen att TV-spelsmakarna har verkat mot all kritik som säger att denna sysselsättning gör barn stillasittande, feta och dumma. Det har visat sig att det lilla TV-spelande jag håller på med har gett en utmaning för både hjärnceller och muskulatur. Jag vet inte om jag ska tacka och ta emot sålänge träningsvärken håller i sig eller allvarligt överväga att sysselsätta min kropp även på annat sätt. 

En sak är i alla fall säker - det blir inget mer av den varan förän min sambo och jag slutar att gny av smärta i sänghalmen och dessoutom dividera om vem som skall sträcka ut sina ömmande muskler för att släcka läslampan.

//Ninni


Jag tänkte lägga in en film som Johan i smyg hade filmat när jag höll på som värst men jag kom aldrig på hur man gör. Ni får istället nöja er med en halvtaskig bild som förhoppningsvis åtmnstone kan påvisa min inlevelse. Snälla - lägg inte märke till Johans Slitz-tischa som jag går runt i alldeles för ofta för mitt eget bästa. Inte heller mina pyjamasbyxor som jag fick i julklapp när jag var typ fjorton och som jag skulle ha kastat för många år sedan.


Kommentarer
Postat av: morsan

...jamen...slitz???Johan då=)Kör hårt med den t-shirten, Ninni! Snyggare brutta har Slitz aldrig sett!

2010-01-07 @ 20:29:09
Postat av: Linda

Jag vill också boxas - det är vad jag är bäst på! Eller inte nu längre när du har legat i champ camp i en vecka. Det verkar ju vara hur kul som helst.

2010-01-07 @ 20:50:33
Postat av: jullan

tja syrran :P jag kan hjälpa dig att få in den videon i youtube ^^ Då kan du ju sen länka här ifrån till youtube :)

kram :)

2010-01-07 @ 22:01:22
Postat av: Tove

Haha SÄGER ju att tvspel är nutidens bästa träningsform!

2010-01-09 @ 18:16:34
URL: http://tovesegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback