Skam den som ger sig...

Utvecklande, begränsande, frustrerande, motiverande, fascinerande, pressande…
Jag vet faktiskt inte hur den gångna terminen bäst kan beskrivas. Det enda jag vet just nu är att det är över. Att jag har klarat det och att det är över…

Jag antar att många av er, mina vänner, är trötta på mitt eviga dravel om hur mycket jag har att stå i hela tiden. Jag antar att mycket av den tid jag offrat på skola, jobb och återhämtning är tid som kanske kunde spenderats annorlunda. Under den här hösten har jag varit isolerad från både mig själv och min omvärld. Jag har varit trött och frustrerad på den börda som CSN har lagt på mig och många andra, jag har varit upprörd på mig själv och människor runt omkring mig och jag har känt mig ensam. Jag har slitit och känt martyrskapet växa inom mig…

Nu sitter jag tillslut hemma i soffan med en filt kring axlarna efter sista tentan för terminen. Chai-teet som jag hällt upp i en överdimensionerad kopp smakar fantastiskt och värmer mig. Snön yr utanför fönstret och verkar inte ha någon tanke på att sluta. Martina, Jason och Nour gör ett fantastiskt jobb med Musikhjälpen i P3 som ljuder non-stop från radion som jag fick från mamma i julklapp förra året. Jag tar en klunk av mitt te och njuter. Njuter av den kombination av stillhet, tomhet och eufori som enbart kan infinna sig efter sista tentan för terminen. Jag klarade det!

Utmaningar är motiverande och utvecklande, men de kan också vara frustrerande och påfrestande. För mig har den gångna terminen innefattat alla dessa komponenter och den har även upplevts som begränsande ur många synvinklar. Dock hoppas jag och tror att den i slutändan har gett mig lite mer kunskap om både mig själv och min omvärld.

Nu ligger ett välförtjänt jullov framför mina fötter och faktum är att det är det sista jullovet någonsin! Jag ska utnyttja det väl och umgås så mycket jag kan med nära och kära. Ska dessutom unna mig själv att lägga till på bloggandet – något som frigör mig och får mig att tänka till. Om ett år tar jag examen…

//Ninni


PS. Låten som får bli signatur för det här inlägget och som jag även önskade från Musikhjälpen är Good Riddance med Green Day. Önska en låt du med och hjälp till att stoppa handeln med barn!


Kommentarer
Postat av: Linda

Välkommen tillbaka! Jag ställer mig på kö för att träffa dig. Jag kanske redan har en avtalad tid kom jag på. Jag tar en till! Går inte att få för mycket av det goda!

2010-12-17 @ 17:00:23
Postat av: Sandra

Kan du please komma och röja undan lite skit åt mej me så jag kan bli social och komma tillbaka till den riktiga världen!? :)

2010-12-17 @ 18:37:56
URL: http://dandrikkmuskelberger.blogg.se/
Postat av: Vi

Micke tyckte det var lite genomtänkt, har aldrig kollat bloggen förut men är imponerad :)

Snart får vi kramas och dricka vin! Vi dricker vin nu ;)



Magnus Rhodin hälsar genom Micke! Och Lars-Erik lite grann...



Älskar dej!

2010-12-17 @ 19:59:31
Postat av: mig

Linda: Måndagen är bokad och du kommer inte undan!



Qsin: Aldrig i helvete! Lägg ner nu istället och ta jullov! =)



Ni: Jag lägtar efter er så grymt mycket - vill också ha vin och kramar! Har inte Micke hittat till bloggen tidigare? Hälsa tillbaka till Magnus... och lite till Lars-Erik ;)

2010-12-18 @ 10:10:59
URL: http://ninnifrykman.blogg.se/
Postat av: Qsin

Jag har inget jullov... bara skitobetald semester att ta ut... njut av ditt sista riktiga jullov! :)

2010-12-23 @ 17:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback