Självupptagen cowgirl

Westernklubben där jag numera är medlem – Taure Western Riders Stockholm – skall den 15e maj anordna en tävling. När jag fick nys om detta blev jag givetvis ivrig! Tänk hur det skulle vara att återigen få vara med på en westerntävling! Att återigen få uppleva kamratskapet, musiken, hästarna, stressen, pressen, människorna, målmedvetenheten, vinnarskallen, färgerna, planeringen – ja allt! Detta som tidigare utgjorde så stor del av mitt liv och mina mål kan saknas något enormt. Tänk att få uppleva en renässans!

Givetvis vågade jag inte fråga familjen om jag fick vara med – antagligen på grund av rädslan över att inkräkta och ta för mycket plats. Vissa delar av ens liv är helt enkelt för dyrbara för att inte visa hänsyn inför och hantera varsamt.

Jag blev därför fånigt lycklig
när frun i familjen, i förbifarten, frågade om jag ville vara med i någon klass. Känslan av att vara tillbaka där jag slutade med Sirocco för många år sedan fick mig att krypa tillbaka in i min tonårsroll med tillhörande naivitet, självgodhet och överdrivna fokus. Ibland är jag en fjant – men jag får bjuda på det. Jag är åtminstone en glad fjant!

Hur som helst
så väcker hela situationen så många, många minnen:

Mamma
kommer du ihåg när Sirocco kastade av mig med huvudet först ner i backen och du flög över manegesargen, helt vansinnig på mitt stackars rädda djur? Det är min mamma det! Jag fick dessutom en porslinshäst i tröstpris som du hade sönder när du dammsög några månader senare. Jag kan inte ha vart speciellt gammal…

Annalisa
kommer du ihåg alla helvetesstunder du haft då du skulle rengöra min, i grunden, vita häst som vanligtvis istället var gul? Exempelvis i Göteborg då han hade legat i bajs hela natten och du fick den stora äran att chefa över vatten, schampo och svamp. Du gjorde ett bra jobb!

Qsin
kommer du ihåg den långa resan ner till Helsingborg då Marie lärde dig varenda mindre rumsren Eddie Meduzalåt hon kunde? Det gick riktigt bra eftersom du var oerhört villig att lära… Eller den gången då vi tryckte upp text på en varsin keps – på min stod det Sirocco och på din stod det The Cheese doodle, vilket var det smeknamn du gav till Sirocco med tanke på hans gula färg (se Annalisas problem).

Frida
kommer du ihåg när en viss ridkompis sprang naken, enbart iförd ett svansskydd över hela tävlingsområdet i Mora? Det är sällan man får chans att skratta så mycket på någon annans bekostnad.

Tove
du har berättat för mig att du inte vågade rida Sirocco av rädsla att ”förstöra honom”. Vad gav jag mig själv och andra för bild egentligen?

Hur som helst
– denna tävling kommer gå åt helvete men jag kan ändå inte vara mer nöjd som får återuppleva den gamla goda tiden!

//Ninni


Den nyinförskaffade westeroutfitten. Jag vill ha svar på om skjortan var värd de 500 spänn jag la ut på den idag? Själv tycke jag den är jättefin - men va faen Madelén; det är EN tävling! Fjant...


Jag kan inte låta bli att lägga upp ännu fler bilder på vårblommor - dessa underbara skapelser som för mig representerar en renässans i sig!


Kommentarer
Postat av: Qsin

Jag vill oxå påminna om i Helsingborg när jag fick rida fram din häst eftersom du var tvungen att äta. Det var en hel massa andra skimmlar där vilket The cheesedoodle var rädd för och var i min tur rädd för att dö och göra bort mig inför varenda cool westernryttare.



Jag vill oxå påminna om alla dina trix med Sirocco...gosa med hans bakdel, glida av baklänges, stå på honom osv.



Inte konstigt att han ibland hade lite suspekta saker för sig (vara rädd för hästar med samma färg till exempel)... man blir juh som man umgås!Haha



Skjortan var skitsnygg by the way!

2010-04-26 @ 22:41:32
URL: http://dandrikkmuskelberger.blogg.se/
Postat av: Syrran

Måste säga att hela outfiten ger en känsla av flashback- Ett totalt kaos fem minuter innan avfärden till någon ny tävling där alla springer runt som yra höns med Ninni i centrum, mordisk av nervositet. Bara för att i slutändan lyckas så jävla bra ändå.



Konstigt jag aldrig vågat mig på Scirocco förresten? Jag red ju för tusan Stjärna!



Helt klart värt pengarna!

2010-04-27 @ 07:26:27
URL: http://tovesegen.blogg.se/
Postat av: morsan

Korv tycker jag är ett bra användningsområde för de där satans djurjävlarna=)))I alla fall eftre att ha slängt av ungen i sargen!! Klart du är jättesnygg i kläderna, men först trodde jag det var en gammal bild! Du ser ut som fjorton när du får på dej westernkläder! Kan det bero på storleken på brallorna?? Lycka till på tävlingen, med att ha roligt framför allt!

2010-04-27 @ 08:15:44
Postat av: jullan

shit va kul för dig ninni :) jag har så många minnen me dig och Sirocco ^^ De ä ju dig jag haft och har som förebild, dig jag bara ville fråga och lära mig av. Minns när jag var liten och bara såg på när du red och önskade av hela mitt hjärta att jag nån dag kommer bli lika bra som du. Önskningarna är kvar och jag har mycke att lära, men skam den som ger sig ^^

Nu när jag läser de du skrivit slog de mig va jag egentligen håller på me. Jag har ju slitit i flera år med att kunna förstå hästar och rida dom. All tid slänger jag bara bort...

jaja. hoppas de gick bra me dig under veckan i olyckan. älskar dig syrran och kommer alltid göra de

2010-04-28 @ 12:07:19
Postat av: Linda

Imponerad av din outfit och vinnarskalle. Följer gärna med på tävling för att uppleva det live. Om inte annat för att titta på karlar som förmodligen har liknade utstyrsel och det kan jag inte bara inte missa.

2010-04-28 @ 18:39:59
Postat av: Elin

Fina vitsippor!

Jag ska nog ta mig it på en prommis och plocka några =)

2010-04-28 @ 19:05:53
URL: http://thedancer.blogg.se/
Postat av: Liiv

vitsippor :D

2010-04-28 @ 19:52:11
URL: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: frida!

haha! så underbart att läsa! Jag drömmer mig lätt tillbaka till den galna tiden och kan t.o.m känna lukten av stall, gula hästar, hatten och prisrosetterna man aldrig fick (tröstpris räknas icke!)men dä göör inge! så roligt man har haft det, och hoppas innerligt att du får känna på känslan igen! skjortta e ju görsnygg den! (inte bara jag som är fjant!) ;*

2010-05-06 @ 21:16:00
Postat av: Johanna Svensc

Hej. Du är jätte fin i den outfitten=)sirroco var verkligen en dröm häst=) Hoppas det gick bra på tävlingen. Kram

2010-05-16 @ 10:49:59
Postat av: qsin

Hur gick det?!

2010-05-16 @ 14:08:35
Postat av: julia

hej :) stämmer de verkligen de jag hört/läst :P att du vann dom två klasser du var me i :) ä de så så vill jag bara säga GRATTIS :D

2010-05-17 @ 14:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback