Summer internship på Scania i Södertälje

Yeah!! Jag gjorde det!

Efter att ha varit på intervju på Scania
för ungefär tre veckor sedan har jag bara väntat. Väntat på besked. I synnerhet ett positivt besked.

Jag gjorde verkligen mitt bästa på de två intervjuerna som genomfördes. Det bästa innebär givetvis ett positivt framhävande av mig själv men för första gången upplevde jag att jag sparkade undan alla klyschor och bara var mig själv. Det är egentligen så självklart men tidigare har mitt behov av att passa in och ”gör ett bra jobb” varit det primära vilket har lett till att jag gått in i en roll som jag tror att arbetsgivaren förväntar sig av mig.

I fallet med Scania var det inte så. För första gången någonsin upplevde jag en trygghet under intervjuerna och att bara vara mig själv var gott nog. Känslan av att dessa enorma, åttiotalsaktigt gröna lokalerna rymde en plats för mig gav mig det lugn jag behövde för att göra ett bra jobb – på riktigt – bara genom att vara mig själv. Känslan av att det fanns en plats för mig var gott nog och sedan dess har jag försökt påminna mig själv om att denna känsla har varit en vinst i sig! Hur det än skulle gå – om jag skulle få jobbet eller inte – var egentligen sekundärt  eftersom jag inte kunde gå som förlorare från denna positiva upplevelse.

Men det gick! Idag ringde de från högkvarteret nere i Södertälje och förkunnade det positiva beskedet. Jag skall genomgå ett summer internship på chassi-avdelningen på Scania. Jag är taggad till tusen och bara väntar på att få kliva in i detta varma, positiva och stimulerande klimat. Scania here I come!

Det finns en plats för mig med!

//Ninni

Bilderna är från helgens bravader ute på Ljusterö.



Öppettiderna på varvet där vi hämtade den nyinköpta motorn till Dinon. Helt klart boder fler anamma denna tidssättningsprincip.



Ett lyckligt hjärta på svärfars nya fyrhjuling. Bertil kommer inte få ha sin leksak för sig själv eftersom jbåde jag och (speciellt) Johan tyckte det var vansinnigt roligt!



"Blåsippan ute i backarna står..." Är de inte bedårande!? Hela vägkanten var full med nigande små sippor.



En ensam fender vid en ensam brygga i vårsolen.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jättestort GRATTIS till jobbet. Jag måste erkänna att jag var inte så orolig att du inte skulle få jobbet!

Kram

Svärmor

2010-04-20 @ 08:44:39
Postat av: Linda

Jag vill också jobba på Scania och ha en kamera med bra skärpa.

2010-04-20 @ 16:54:15
Postat av: Syrran

Skitfina bilder!

Grattis till jobbet, du ska väl alltid vara bäst;)

2010-04-21 @ 15:44:29
URL: http://tovesegen.blogg.se/
Postat av: sandra

Grattis till jobbet! Skitfina bilder du har tagit Qsin!

2010-04-23 @ 17:40:31
URL: http://dandrikkmuskelberger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback