stockholmera står mä näsa mettemälla öga!

Tentorna är avklarade och känslan av att det faktiskt är jullov börjar infinna sig allt mer. Ett välförtjänt lugn har klamrat sig fast som en aura runt hela mig och det är svårt att förstå den frustration och uppgivenhet som fanns i början av veckan.

Julkänslan
kommer även den i takt med lovkänslan och det blir inte sämre av att det ligger flera decimeter snö på backen – ett resultat av denna veckas snöoväder. Värst var det kanske igår då plogbilarna gick för högvarv på såväl parkeringsplatser som motorvägar. Det var oerhört mysigt att gosa ner sig under ett varmt täcke när snön yrde utanför fönstret! Efter en lång beslutsprocess valde jag dock vid lunchtid igår att trotsa vädret och faktiskt försöka ta mig ut på vägarna.

Iförd raggsockor
, ”björn-fetta” (som uppenbarligen min fuskpälsmössa kallas för), dunjacka, Johans skidvantar och andra chica vinteraccessoarer  gav jag mig ut till kyla och snålblåst för att ge mig på moment nr 1 – att hitta bilen under tre decimeter snö och skrapa av den värsta snön och isen.  Det gick givetvis smärtfritt tack vare min framförhållning med lämpliga vinterkläder (”Det finns inga dåliga väder – bara dåliga kläder" eller vad säger du morsan???).

Nu var det bara
att ge sig på det lite mer kritiska moment nr 2 – att ta sig till Johans jobb för att lämna lite långkalsonger, vantar mm.  Det gick bra men sakta och jag kände mig som en liten tant när jag satt upptryckt i framrutan med min björn-feett och båda händerna i ett stadigt tio-i-två-läge på ratten. Karavanen av lastbilar (och jag) snittade en hastighet på 40 km/h på E4/E20 söderut och tant-känslan ökade kraftigt när jag kom på mig själv med att sitta och svära åt de flådiga direktörs-räser-bilarna som svischade förbi mig i tredubbla hastigheten. Jävla stockholmare som tror att de är nått och inte vet bättre!

Nåväl
– till RegalService kom jag tillslut och till min kära sambo som slet som ett djur som tillförordnad chef när Stefan har åkt till Thailand. Flera båtar låg kvar i sjön i snöovädret – båtar som riskerar att frysa sönder om de inte tas upp och blir konserverade. Till saken hör att en kollega samma dag hade hamnat i kräksjuka och en annan har annonserat att han förmodligen ska bli pappa idag. Grattis till Johan som har halv styrka som tillsammans ska försöka få upp resterande båtar med en kran som frusit, motorer som inte startar, tampar som man får slå upp och en gårdsplan som måste skottas för hand tre gånger innan lunch för att det snöar så otroligt. Jag tyckte att det inte var mer än rätt att jag fick åka till min stackars genomfrusna man med ombyte och lite kärlek. Staaaackars Johan!

Över 100 trafikolyckor har hänt på ett dygn, båtar ligger i sjön och stockholmarnas liv blir under under denna period ett kaos. Det är helt otroligt att det snöar i år igen - Stockholm blir lika förvånat varje gång det händer!

Idag har det åtminstone slutat snöa.
Jag sitter under mitt varma täcke och lyssnar på Musikhjälpen i P3. Johnny har dessutom blivit frisk efter sin hovböld så jag ska försöka åka ner till honom alldeles strax. Det tar emot och jag tycker RIKTIGT synd om mig själv som över huvud taget behöver sätta min fot utanför dörren idag! Staaaackars Ninni!

Ha en bra dag vänner!
//Ninni


Kommentarer
Postat av: morsan

Men Ninni!! Det vet du väl att det HJÄLPER inte med sk bra kläder; är det skitväder och vinter så ÄR det=)(Förbannade, jävla skitårstid!! Är det aldrig vår nån gång så det går att ta sej utanför dörren utan att det ska var aså förbannat kallt och glinnt=))

2009-12-18 @ 14:10:17
Postat av: morsan

Men Ninni!! Det vet du väl att det HJÄLPER inte med sk bra kläder; är det skitväder och vinter så ÄR det=)(Förbannade, jävla skitårstid!! Är det aldrig vår nån gång så det går att ta sej utanför dörren utan att det ska var aså förbannat kallt och glinnt=))

2009-12-18 @ 14:10:50
Postat av: morsan

Men Ninni!! Det vet du väl att det HJÄLPER inte med sk bra kläder; är det skitväder och vinter så ÄR det=)(Förbannade, jävla skitårstid!! Är det aldrig vår nån gång så det går att ta sej utanför dörren utan att det ska var aså förbannat kallt och glinnt=))

2009-12-18 @ 14:15:30
Postat av: Qsin

Tacka vet jag Värmland! Där vet man i alla fall hur man ska tackla ett snöoväder! :) Jag älskar för övrigt snöoväder... Erik gör inte längre det eftersom jag var tvungen att springa in och väcka honom med "det är snö!det är snö!det är snö!" (skirkandes och dansandes och hoppandes!)

2009-12-18 @ 20:47:12
URL: http://dandrikkmuskelberger.blogg.se/
Postat av: Annalisa

"det finns inget dåligt väder - bara fula kläder", som man säger på Lappis;)

2009-12-18 @ 22:20:46
URL: http://anzaograsgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback