Musikhjälpen 2009

Jag erkänner - jag har blivit nörd!

I en hel veckas tid har jag hittat mig själv bänkad framför radion och det som kallas Musikhjälpen 2009. Det sänds även live via nätet så det är lätt att fastna vid bilderna inifrån glasburen som är den studio där evenemanget sänds från. Det är allt för många upplevelser för att jag ska kunna berätta om dem så jag ger en uppmaning till alla er som inte lyssnat på denna fantastiska tillställning: Gör det och önska en låt för fan!

Christer Lundberg (från programmet Christer i P3), Jason Diakité (alias Timbuktu) och Ametist Azordegan från SR Metropol sitter inlåsta i en glasbur på Avenyn i Göteborg under en veckas tid. De sänder därifrån välgörenhetsradio till förmån för Radiohjälpen och i år går pengarna för att bekämpa malaria. Trots försumbart födointag (de får enbart dricka flytande föda), alldeles för lite sömn och en ihärdig bevakning så gör de ett mästerligt jobb och är värda all cred! Christer har jag vart ett stort fan av sedan länge men de andra har – även de – visat sig vara kloka människor och duktiga radiopratare. Grymt underhållande och vettigt koncept!

Gör som jag
– skicka ett sms till Musikhjälpen, önska en låt och skänk på så sätt pengar till malariabekämpning! Jag har redan skickat två sms! Den första önskningen var VNV Nations låt Illusion och den andra var Miss Li's Polythene Queen.

Trevlig fredagkväll!

//Ninni


Kommentarer
Postat av: nästingen

jullan saknar nörden :)

2009-12-18 @ 21:50:36
Postat av: Linda

Nörd är vackert - tönt är flott

Ninni är båda - det är hot!

2009-12-19 @ 19:43:56
Postat av: Tove

Nördar gillar vi, iallafall i det här sammanhanget;)

Själv kan jag inte göra annat än att lyssna på antingen norske radio eller P4. Men önska åt mej, "locked inside this cage again" med infected mushroom:):)



ps.Christer rockar!

2009-12-20 @ 16:36:31
URL: http://tovesegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback