Minnen från båtsommaren 2009 i bilder

Jag längtar till sommaren! Har för tillfället ingen alls lust med slask, mörker och tentaångest. Väljer istället att bryta av den melankoliska stämningen med lite sommarminnen. Det blev många bilder - ett resultat av en rad härliga upplevelser.


Sjösättningen efter 1.5 års jobb. Jubla!


Taklagsfest i Ninni II. Vädret var sådär. Stämningen desto bättre.


Snoppmätning i hamnen. Svärfar förlorade, lillkillen (Johan) vann!


Midsommarfirande med en krans som mer ser ut som en salladsbar.


Sällskap på badbryggan av totalt åtta sothönebäbisar. Mamma Sothöna var glad att få lite avlastning.


Tre pärlor påväg tillbaka till Stockholm efter en kanonfin eftermiddag med bad och lite vin. De ser lika nöjda ut som jag kände mig.


Inte riktigt lika kul. Båten hittades den 22/7 vid Stallarholmen efter att ha varit stulen i ungefär en vecka. Resulterade i ett par veckors extraarbete med lagning av skrov, drev och inredning. Fan ta dom tjuvarna som våldtog vår Lady!


Johans chef och ett par vänner hjälper till att hämta hem båten efter att den hittats vid Stallarholmen.


Nam-nam! I bakgrunden kan man skåda större problem med att dra upp svärfars båt. Jäkla tur att vi surrade fyrhjulingen i ett plommonträd! =)


Mina babes! Hjärtat och Ninni II i samband med vår förlovning.

Shit vilken härlig sommar vi har haft!
Förresten Qsin: Vart är bilderna från när du och Erik var hit. Jag vill ha och lägga in i albumet!

//Ninni

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag undrar om jag skulle få gå på kurs till nästa år i hur man andas när man åker så där fort med en båt. Stå kvar på bryggan är iof också ett alternativ.

2009-12-07 @ 23:53:59
URL: http://stadiljus.blogg.se/
Postat av: sandra

Du får väl komma hit å hämta dom! Nej men jag kan väl mejla nåra stycken men då missar du nog en hel del bra bilder! :)

2009-12-08 @ 08:56:28
URL: http://dandrikkmuskelberger.blogg.se/
Postat av: Nästingen

En bra början på sommaren hade ni iallafall tills vi kom och gav er otur...



Och du delar inte med dig av alla smultron :P haha



Vad mysigt att vara på båten när ni förlovade er :) Jag är så glad för eran skull!

2009-12-08 @ 17:37:02
Postat av: Berry

Fina bilder. idokölsvävaread är det för båt?

2011-08-08 @ 13:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback