Dagdrömmar och tentaplugg

Upp igen till en ny tentapluggsdag. Woho! Det är tungt att komma igång och lätt att istället drömma sig bort till vad jag ska göra efter sista tentan. Baka lite mer julgodis, julstäda, köpa några julklappar och bäst av allt - åka till Sunne dagen innan julafton!

Fredagar betyder ofta ridning på förmiddagarna och därmed dagar som jag ser fram emot mycket. Idag är det dock två saker som hindrar mig att åka ner till Kenneth, som Linda brukar kalla hästen eftersom hon aldrig kommer ihåg vad han heter (eg Johnny...). 

Det första som hindrar mig är tentaplugget. Skulle jag åka till stallet idag så skulle jag aldrig komma därifrån!

Det andra
är att killen har blivit lätt halt på ett bakben. Stackars Kenneth! Det är inte så farligt men det blir ju ändå en läkningsprocess. Om man ska vara egoist kan man väl säga att det åtminstone kom vid rätt tillfälle eftersom det jag inte missar några tillfällen i och med tenta-p.

Jag får drömma istället:


Mr Johnny Tender (alias Kenneth)


Sanna och Julia var med mig till stallet när de var hit. Jättemysigt var det även om dimman låg som ett tjockt täcke över hela Bröta och kallt som attan.


Lilla hjärtat var också med och fick en ny kompis - Emil eheter han. Kattfan vägrade att vara någon annanstans än hos Johan, som är jätteallergisk och som dessutom älskar katter! När han väl satte sig på axeln så hade Johan inte hjärta att peta ner honom. Sötnosar!

//Ninni


Kommentarer
Postat av: jujja

Tyckte också det var jätte mysigt att komma dit och en jätte fin häst du sköter syrran. Fast ingen slår Sirocco ^^

Hoppas du blev nöjd med bilderna även fast jag ser en del fel jag gjorde :P

Och Johan är än en gång för snäll :)

2009-12-11 @ 13:57:45
Postat av: Linda

Jag kan inte sluta skratta. Johan är sååå söt.

O Johnny är vacker.

2009-12-11 @ 19:45:53
Postat av: mig

Julia: Nej, ingen slår Sirocco. Så är det bara! Det blev jättefina bilder! Du är duktig syrran =)



Linda: Ja, han ÄR söt - och en aning korkad. Passar ihop med katten. Kenneth är en pärla! du får följa med när han inte är halt längre...

2009-12-12 @ 11:33:57
Postat av: Linda

Det ser jag fram emot :)

2009-12-14 @ 09:55:27
Postat av: Broschan

Jag har en växande känsla av att lilla Djochan är en påälsdjursmagnet. För vart han än är, är det alltid han som är Mr:Populär.



Puzz zyzter

2009-12-20 @ 18:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback